Workshops round 3

Personal branding: maak je talent zichtbaar
By: Martin Reekers. Loopbaancoach, trainer, auteur, docent en cartoonist (www.martinreekers.nl).

Het is niet de vraag of je talent hebt, maar hoe je dat talent het best zichtbaar maakt!
Promovendi  doen veel waardevolle vaardigheden op die bruikbaar zijn op de academische én niet-academische arbeidsmarkt. ‘Je bent wat je anderen laat zien van jezelf en hoe anderen daarop reageren’. Het is de moeite waard om jezelf als ‘merk’ of ‘personal brand ‘ voor te stellen, en te leren hoe je dat doet en welke invloed je kunt uitoefenen op de wijze waarop anderen jouw ´merk´ zien. In deze workshop ontdek je hoe jij je met personal branding kunt onderscheiden in je werk of bij sollicitaties.

Mediatraining
By: Lars Duursma (Debatrix), expert in persuasive power and former World champion debating.

Hoe verpak je jouw boodschap zo dat deze nieuwswaarde krijgt? Hoe houd je de regie in een gesprek en zorg je dat jouw belangrijkste boodschap overeind blijft? En hoe kom je overtuigend over bij radio- en televisieoptredens? In een interactieve lezing mediatraining leg je de basis voor succesvolle optredens in de media. Na deze lezing heeft u het inzicht en de presentatievaardigheden om overtuigend op te treden in de media.

Writing your thesis with ease
By: Arjenne Louter (www.louterpromoveren.nl)

Write your thesis with ease
Do you struggle with writing? You are not the only one.Do you want to learn how to write with ease? Bring pen and paper and learn a technique that will enhance your writing in no time!

Valorizing your research: myths and facts
By: Stefan de Jong, PhD (‎Knowledge Broker at Luris, Leiden University)

Stefan de Jong wrote a doctoral thesis about valorisation policy. His findings include that it is unclear to many researchers what valorisation exactly entails and that many researchers have not developed valorisation strategies. As Stefan argued in a blog and a letter in NRC Handelsblad, also doctoral students should invest in valorisation. Both for their own career as well as for and science’s and society’s benefit. In this workshop he will explain what valorisation is, why it is important for your career and how you can develop a personal valorisation strategy.

Bellen met een journalist – medialogica voor promovendi
By: Maarten Keulemans (Wetenschapsjournalist / Redacteur wetenschap bij De Volkskrant), Marieke Drost (Wetenschapsjournalist en redacteur bij NTR Akademie en Kennis van Nu), Corlijn de Groot (Wetenschapsjournalist NTR)

Maatschappelijke relevantie van onderzoek wordt steeds belangrijker. Media zijn het ideale middel om de resultaten van wetenschappelijke onderzoeken breed uit te dragen in de maatschappij. Toch blijkt het vaak lastig om onderzoeksresultaten interessant genoeg te brengen voor televisie, krant of tijdschrift. Deze workshop begint met een presentatie van wetenschapsjournalist Maarten Keulemans over medialogica voor promovendi. Daarna kun je tegenover een diverse groep van wetenschapsjournalisten je onderzoek te pitchen op een manier die begrijpelijk is voor een groot publiek. Het panel zal persoonlijke feedback geven en onderzoeken hoe de resultaten in je eerste artikel of van je proefschrift begrijpelijk en interessant gemaakt kunnen worden voor een groot publiek.